Program DGTL'19 - DGTL
Her finner du programmet for DGTL i Bodø 9. januar 2019 og i Tromsø 10. januar 2019.
program,dgtl,tromsø,2019
139
page-template-default,page,page-id-139,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive

Program DGTL’19

08.00-09.00

Registrering

09.00-12.00

Hovedforedragene

Eirik Norman Hansen (itch design)

Eirik Norman Hansen holder energiske foredrag om digitalisering, kunstig intelligens og robot-teknologi.

Han er CEO i itch design i Norge og har lang erfaring som rådgiver innen forretningsutvikling digital strategi kommunikasjon og sosiale medier der han selv er en meget aktiv deltaker. De siste årene har Eirik vært en mye brukt foredragsholder og konferansier hvor temaer rundt betydningen av det digitale står helt sentralt. Han brenner spesielt for den makten brukerne har fått og hva dette betyr for måten vi driver forretning på. Eirik er glad i å prate og elsker å holde foredrag. Han ønsker å inspirere og engasjere de han snakker for. Eirik mener at godt foredrag skal være en god balansert blanding av underholdning og læring. Han brenner for den digitale verden og alt det spennende som skjer og hvilken effekt det har på oss mennesker samfunnet og næringslivet.

Monna Nordhagen (Scandinavian Design Group)

Monna Nordhagen er nordisk strategidirektør i Scandinavian Design Group.

Hun har jobbet i over 30 år med forretningsstrategi, merkevarebygging, salg og ledelse. Monna jobber sammen med ledergrupper og organisasjoner for at de skal bli mer synlige, tydelige og slagkraftige eksternt og internt ved hjelp av merkevaretenking, og har i det siste blant annet hamret ut en ny merkevarestrategi for VIPPS, Schibsted og Visit Norway. Monna er fagbok-lesoholiker og elsker å dele kunnskapen sin med andre, spesielt folk som tenker at de ikke driver med eller trenger merkevarebygging.

Cathrine Louise FInstad

Med kunstprosjektet «Norske hemmeligheter» som bakteppe forteller Cathrine om sin strategi i sosiale medier.

Hva skal til for å drive et kunstprosjekt på nettet? Hva forteller du om deg selv gjennom dine egne kontoer i sosiale medier? Siden 2009 er nærmere 100 000 anonyme betroelser fra hele landet samlet inn. Hva har hemmelighetene våre til felles og hvordan illustrerer man dem? Hva sier hemmelighetene våre om oss selv og samfunnet? Kan vi lære noe av hverandres hemmeligheter og hva skjer når en hemmelighet plutselig dukker opp illustrert på nett?

Steffen Rabben (Snap Inc.)

Steffen Rabben har 7 års fartstid fra Google, og startet i fjor høst opp det norske Snapchat kontoret, kun det femte europeiske kontoret til da.

Rabben vil ta for seg Snapchats historie, fortelle om de unike mulighetene som finnes hos Snapchat for å markedsføre, skape tilstedeværelse og verdi. Han vil vise utenlandske og norske suksesscaser, gå i dybden på hva som er godt innhold på Snapchat og vise hva som kjennetegner suksess på plattformen.

12:00-13:00
Lunsj

Seminarer

13:00-16:00

Spor 1 – Nybegynner

13.00-14.00 «Hvorfor og hvordan være synlig i Google: En innføring i Google Ads»

Karianne E. Anti (iNord) | Tromsø / Bodø

En nybegynnerinnføring i Google-annonsering, steg for steg: slik oppretter man konto, elementer som må være på plass før man lager annonse, slik lager man annonser til Google og analyse/optimalisering av annonsene i ettertid. Perfekt for deg som er usikker på hva CPC og CTR er! (45 minutter)

14.00-15.00 «Steg for steg, slik bruker du annonseverktøyet i Snapchat»

Steffen Rabben (Snap Inc.) | Tromsø / Bodø

Benytt muligheten til å få en innføring i hvordan du enkelt tar i bruk Snapchat som annonseplattform. (45 minutter)

15.00-16.00 «Lag video med mobilen. Lær deg å bruke mobilen til å filme og redigere innhold.»

Tom Benjaminsen (iNord) | Tromsø / Bodø

Her får du en innføring i hvilke muligheter som ligger i mobil video, og innsikt i enkle grep som kan tas for å heve kvaliteten på innholdet du produserer selv. (45 minutter)

Spor 2 – Viderekomne

13.00-14.00 «Slik bygger du strategi for kjøp av programmatiske annonser»

Peter Karlsson (Delta Projects) | Tromsø

Programmatisk annonsering er ett av verktøyene i markedsføringsverktøykassa som du definitivt bør kunne. Her får du vite hvordan du utvikler din egen strategi for kjøp av programmatiske annonser. (45 minutter)

14.00-15.00 «Fire metoder for idé og konseptutvikling»

Camilla Solheim (iNord) | Tromsø / Bodø

Kjernen i innholdsmarkedsføring er den unike historien. Hvordan finner vi den? Og hvordan forteller vi den på en engasjerende, informativ og inspirerende måte? Innholdssjef Camilla Solheim i iNord gir deg fire konkrete metoder du kan bruke for å finne de beste ideene og utvikle dem videre. (45 minutter)

15.00-16.00 «Facebook Business Manager – hodepine eller hverdagshelt?»

Karianne E. Anti (iNord) | Tromsø / Bodø

Dette er Facebook for viderekommende, og du bør ha hørt om hva Business Manager er, og vært innom det, men er fortsatt usikker på hvordan man bruker det og hvorfor man skal bruke det kontra frem-knappen i vanlig facebook. Om hvordan man setter opp annonser, målretter annonsene, hvordan a/b-teste og hvorfor. (45 minutter)

Spor 3 – Trender

13.00-14.00 «Slik ble Real Turmat med på alle typer turer»

Monica Mathiassen (Drytech) | Tromsø

Monica Mathiassen forteller om strategisk oppbygging av merkevaren Real Turmat og hvordan Drytech ved hjelp av historiefortelling og målrettet bruk av gode ambassadører har bygd opp en viral og langvarig selvgående markedsføringskampanje på sosiale medier. (45 minutter)

14.00-15.00 «LinkedIn – bedriftens hemmelige våpen i 2019»

Hallfridur (Hadda) Johannsdottir (SMFB Engine & The Engine) | Tromsø

Bruken av LinkedIn øker, og kanalen blir en stadig viktigere kanal for å bygge selskapets omdømme som leverandør og arbeidsgiver, spesielt de som jobber business-to-business (B2B). Det er her du finner beslutningstakere og dem som kan påvirke ledelsen. I tillegg er LinkedIn søkemotor-vennlig, som gjør at aktivitet på LinkedIn dukker opp i søk. Hallfridur Johannsdottir (Hadda) viser deg hvilke praktiske grep du kan ta for å profilere bedriften din effektivt. (45 minutter)

15.00-16.00 «Hva kreves for å lykkes med netthandel i 2019?»

Yngve Larsen / Bjørn Tore Lysnes | Tromsø / Bodø

Yngve Larsen (CEO) og Bjørn Tore Lysnes (Content and Brand Manager). MyStore er Norges største plattformleverandør innen e-handel. Her får du unik innsikt i markedsføring og synlighet av produkter, og hvordan effektivisere og automatisere nettbutikker. (45 minutter)